Optimalizace mezd

Chcete snížit náklady vaší firmy? Chcete ušetřit peníze a současně zvýšit svým zaměstnancům odměnu? Správně nastavené procesy odměňování přispívají ke zvyšování výkonnosti a ziskovosti celé firmy. Spokojení a motivovaní zaměstnanci přináší firmě vyšší produktivitu práce.

Naši specialisté na optimalizaci mezd vám pomohou s optimalizací vašich procesů tak, aby byly transparentní, srozumitelné a výhodné jak pro firmu, tak pro její zaměstnance

Optimalizace mezd

Chcete snížit náklady vaší firmy? Chcete ušetřit peníze a současně zvýšit svým zaměstnancům odměnu? Správně nastavené procesy odměňování přispívají ke zvyšování výkonnosti a ziskovosti celé firmy. Spokojení a motivovaní zaměstnanci přináší firmě vyšší produktivitu práce.

Naši specialisté na optimalizaci mezd vám pomohou s optimalizací vašich procesů tak, aby byly transparentní, srozumitelné a výhodné jak pro firmu, tak pro její zaměstnance

Pomůžeme Vám s efektivní optimalizací mezd

Úspěšné firmy se zaměřují na optimalizaci nákladů a automatizaci procesů, což zlepšuje jejich výsledky a zvyšuje konkurenceschopnost. Optimalizace mzdových nákladů je v tomto kontextu klíčová. Zvýšení tzv. čistého příjmu zaměstnanců má vliv na jejich pracovní motivaci, a proto je efektivní řízení mezd zásadním procesem.

Systém odměňování zahrnuje mzdové i mimomzdové složky. Při optimalizaci mezd je důležité prověřit správnost výpočtu mezd a odvodů a zajistit soulad s aktuální legislativou, včetně pracovní smlouvy.

Zaměstnavatelé, kteří chtějí přilákat a udržet kvalifikované pracovníky, často poskytují i další benefity. Tyto benefity jsou součástí péče o zaměstnance a odrážejí firemní kulturu. Náklady na odměňování a motivaci zaměstnanců hrají významnou roli ve firemních nákladech. Výběr konkrétních firemních benefitů je úzce spjat s jejich daňovým režimem a patří k formě optimalizace mzdy.

Mezi nejčastější benefity v rámci optimalizace mezd patří:

  • dovolená navíc (nad zákonné minimum)
  • stravenky nebo stravenkový paušál (zvyšují reálný příjem zaměstnance)
  • příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění zaměstnanců
  • příspěvek zaměstnavatele na životní pojištění
  • nepeněžní benefity (např. proškolování zaměstnanců, poskytnutí služebního auta i k soukromým účelům apod.)
  • poukázky na volnočasové aktivity zaměstnanců
Poskytování a zdanění benefitů je důležitým tématem i pro zákonodárce, takže je nezbytné sledovat legislativní vývoj a pružně na něj reagovat. Zaměstnavatel by měl mít poskytování benefitů ošetřeno vnitřním předpisem – směrnicí.

Nesprávné ošetření benefitů z daňového pohledu může firmě v konečném důsledku zvýšit náklady. V takovém případě je vhodné spolupracovat s externími specialisty, kteří mohou vyhodnotit váš systém odměňování a navrhnout efektivní optimalizaci mezd, a to bez ohledu na zaměření firmy.

V rámci optimalizace mezd je nutné provést minimálně tyto kroky:

  • přehled poskytovaných mezd, odměn a benefitů
  • analýza daňových dopadů benefitů zavedených ve firmě (ve vazbě na platnou legislativu a firemní předpisy)
  • identifikace možných úspor
  • doporučení úprav stávajícího systému odměňování
  • zvážit plánované změny v legislativě v oblasti poskytování zaměstnaneckých výhod
  • identifikaci konkrétních možností klienta (zaměstnavatele) ohledně omezení/rozšíření poskytovaných odměn a benefitů

Výsledkem optimalizace mezd by mělo být:

  • navržené systémové řešení optimalizace mezd
  • snížení nákladů u zaměstnavatele a zároveň navýšení reálných příjmů u zaměstnanců
  • efektivní motivace zaměstnanců
  • zjednodušení firemního systému
  • vytvoření interních směrnic a postupů z nichž optimalizace mezd vychází

Pomůžeme Vám s efektivní optimalizací mezd

Úspěšné firmy se zaměřují na optimalizaci nákladů a automatizaci procesů, což zlepšuje jejich výsledky a zvyšuje konkurenceschopnost. Optimalizace mzdových nákladů je v tomto kontextu klíčová. Zvýšení tzv. čistého příjmu zaměstnanců má vliv na jejich pracovní motivaci, a proto je efektivní řízení mezd zásadním procesem.

Systém odměňování zahrnuje mzdové i mimomzdové složky. Při optimalizaci mezd je důležité prověřit správnost výpočtu mezd a odvodů a zajistit soulad s aktuální legislativou, včetně pracovní smlouvy.

Zaměstnavatelé, kteří chtějí přilákat a udržet kvalifikované pracovníky, často poskytují i další benefity. Tyto benefity jsou součástí péče o zaměstnance a odrážejí firemní kulturu. Náklady na odměňování a motivaci zaměstnanců hrají významnou roli ve firemních nákladech. Výběr konkrétních firemních benefitů je úzce spjat s jejich daňovým režimem a patří k formě optimalizace mzdy.

Mezi nejčastější benefity v rámci optimalizace mezd patří:

  • dovolená navíc (nad zákonné minimum)
  • stravenky nebo stravenkový paušál (zvyšují reálný příjem zaměstnance)
  • příspěvek zaměstnavatele na penzijní připojištění zaměstnanců
  • příspěvek zaměstnavatele na životní pojištění
  • nepeněžní benefity (např. proškolování zaměstnanců, poskytnutí služebního auta i k soukromým účelům apod.)
  • poukázky na volnočasové aktivity zaměstnanců
Poskytování a zdanění benefitů je důležitým tématem i pro zákonodárce, takže je nezbytné sledovat legislativní vývoj a pružně na něj reagovat. Zaměstnavatel by měl mít poskytování benefitů ošetřeno vnitřním předpisem – směrnicí.

Nesprávné ošetření benefitů z daňového pohledu může firmě v konečném důsledku zvýšit náklady. V takovém případě je vhodné spolupracovat s externími specialisty, kteří mohou vyhodnotit váš systém odměňování a navrhnout efektivní optimalizaci mezd, a to bez ohledu na zaměření firmy.

V rámci optimalizace mezd je nutné provést minimálně tyto kroky:

  • přehled poskytovaných mezd, odměn a benefitů
  • analýza daňových dopadů benefitů zavedených ve firmě (ve vazbě na platnou legislativu a firemní předpisy)
  • identifikace možných úspor
  • doporučení úprav stávajícího systému odměňování
  • zvážit plánované změny v legislativě v oblasti poskytování zaměstnaneckých výhod
  • identifikaci konkrétních možností klienta (zaměstnavatele) ohledně omezení/rozšíření poskytovaných odměn a benefitů

Výsledkem optimalizace mezd by mělo být:

  • navržené systémové řešení optimalizace mezd
  • snížení nákladů u zaměstnavatele a zároveň navýšení reálných příjmů u zaměstnanců
  • efektivní motivace zaměstnanců
  • zjednodušení firemního systému
  • vytvoření interních směrnic a postupů z nichž optimalizace mezd vychází

Máte zájem o spolupráci?

Chcete znát konkrétní cenu, za kterou vám pomůžeme s optimalizací mezd? Rádi vám připravíme nezávaznou cenovou nabídku.

reference

Co o nás řekli klienti

Simona a Petra se vždy bezchybně a včas starají o zpracování DPH a daně z příjmu. Jsou vždy k dispozici a ochotné srozumitelně a jasně vysvětlit i ty nejsložitější účetní otázky. Mohu se na ně kdykoliv spolehnout, což mi dodává klid a jistotu, že mé podnikání stojí na pevných základech. Jejich podpora je pro mě neocenitelná.

PETR TOMAN
drobný živnostník podnikající v zemědělství

Od počátku našeho podnikání, kdy jsme zakládali módní salon a e-shop s luxusním dámským oblečením, byla účetní ze SIMPET finance naší neocenitelnou oporou. Pomohla nám s veškerým papírováním při založení firmy a nyní se stará o kompletní účetnictví. Její schopnost řešit problémy a přizpůsobovat se změnám v legislativě nám dodává jistotu, že je naše účetnictví v nejlepších rukou.

Tereza Válková
jednatelka about studio s. r. o.

Na účetních ze SIMPET finance oceňuji zejména jejich letité zkušenosti a schopnost mít nadhled i v náročných situacích. Během naší dlouhodobé spolupráce jsme prošli mnoha složitými obdobími, včetně fúze podniku, covidové krize, finančně napnutého rozpočtu a různými kontrolami od úřadů. Naše účetní vždy dokázaly provést naši firmu skrze všechna úskalí a vyřešit jakoukoli výzvu k mé naprosté spokojenosti.

Lukáš Roupec
majitel restaurace a penzionu Sokolnice

S účetní firmou SIMPET finance spolupracuji řadu let a mám jen ty nejlepší zkušenosti. Díky jejich odborným radám a podpoře jsem se z malého živnostníka vypracoval až k založení společnosti Hlinaři s. r. o. specializující se na stavební práce. Nejvíce oceňuji, že se postarají o veškerou administrativu a papírování, což mi umožňuje plně se soustředit na podnikání. Veškeré účetní záležitosti jsou řešeny rychle a bez průtahů.

Ondřej Adamský
jednatel společnosti Hlinaři s.r. o.

Od začátku naší spolupráce se paní Simona a její firma osvědčily jako neocenitelná podpora pro naše podnikání. Pečlivě a přesně zpracovávají DPH, kontrolní hlášení a daňové přiznání k dani z příjmu. Jedním z největších přínosů je jejich schopnost postarat se o veškeré papírování ohledně zaměstnanců, včetně zpracování mezd. Díky této spolupráci se můžeme plně soustředit na růst a rozvoj naší sítě kaváren.

Adem Ibraimi
jednatel Cafe Casa Mia

Petra mi pomohla se založením firmy a jako nezkušeného podnikatele mě provedla všemi nástrahami podnikání. Petra i Simona mají skvělý přehled, perfektně se doplňují a dokážou se navzájem zastoupit. To nám dodává klid, že naše účetnictví je vždy v dobrých rukou. Díky jejich skvělé práci je vedení účetnictví i naše podnikání doslova brnkačka. Holkám se vždy dovoláme, ať už potřebujeme cokoliv.

Jaroslav Gremmel
jednal společnosti Grem-mont s. r. o.

Jsme výrobní firma specializující se na cyklistické oblečení s 40 zaměstnanci, a efektivní a kvalitní účetnictví je pro nás klíčové. Když účetní ze SIMPET finance převzaly naše účetnictví, rychle provedly interní audit a dosáhly výrazného zlepšení. Účtování bylo pozvednuto na vyšší úroveň, což nám umožňuje lépe a rychleji se rozhodovat v obchodních záležitostech. Děkujeme SIMPET finance za vynikající služby a těšíme se na další úspěšnou spolupráci.

Martin Roupec
jednatel společnosti EUROMODA spol. s. r. o.

V naší organizaci se občas stává, že potřebujeme zpracovat doklady na poslední chvíli, což může být pro mnohé účetní firmy problém. Nicméně, SIMPET finance vždy flexibilně a rychle reaguje, což je pro nás klíčové. Tým SIMPET finance je nejen profesionální, ale i velmi ochotný a přátelský, což činí z naší spolupráce příjemnou zkušenost. Pokud hledáte účetní firmu, jednoznačně doporučuji SIMPET finance s. r. o.

Petr Palla
předseda spolku Cyklo park Morava

Profesionální účetní služby firmy SIMPET finance s.r.o. využívám od začátku svého podnikání a nemohu být spokojenější. Vždy rychle reagují, jsou komunikativní, mají dobře organizovanou dokumentaci a transparentní procesy. Přesně rozumí mým potřebám a poskytují cenné rady, jak se posunout vpřed i v komplikovaných obchodních situacích. Vynikající služby, které vřele doporučuji.

Jaroslav Novák
OSVČ
Copyright © 2024 SIMPET finance s.r.o.  | Vytvořilo reklamní a grafické studio NEOSTYLE | GDPR | Cookie Policy